دست اول

مطالب دست اول

دست اول

مطالب دست اول

بایگانی

راهنمایی در مورد کدک HEVC x265

نسخه x265 یکی از جدیدترین کدک های فایل های ویدئویی است، که نسبت به نسخه پیشین یعنی x264 عملکرد بهتری نسبت به کیفیت و حجم فایل دارد. گرچه این برتری تا حد زیادی بستگی به تنظیماتی که انکودر در تبدیل ویدئو استفاده کرده دارد و هر ویدئوی x265 دارای کیفیت بهتری نسبت به نسخه x264 نیست. تنها نقص این کدک را میتوان عدم پشتیبانی تمام دستگاه های پخش از آن دانست.

وضوح تصویر فیلم های کدک x265

پخش در کامپیوتر و لپتاپ

اگر در پخش فیلم های x265 بر روی ویندوز خود مشکل دارید ( مثل پخش صدای بدون تصویر ) باید آخرین نسخه یکی از نرم افزار های زیر را دانلود کرده و نصب نمایید.
K-Lite Codec Pack
KMPlayer
VLC Player
POT Player

پخش در موبایل و تب لت

اندروید: تنها کافیست از آخرین نسخه برنامه‌های MX Player PRO یا VLC Player استفاده نمایید. با توجه به فشردگی این کدک، قدرتمند بودن سخت افزارهای گوشی ( رم و سی پی یو ) جهت پخش بدون مشکل الزامی است در غیر اینصورت در هنگام پخش، فیلم بصورت اسلوموشن یا ناهماهنگی بین صدا و تصویر و یا با فریم پایین خواهد بود.
iOS: تنها کافیست از آخرین نسخه برنامه VLC Player استفاده نمایید.

پخش در تلویزیون های خانگی

برای پخش در تلویزیون های اسمارت ، می توانید گوشی اندروید یا iOS خود را از طریق WIFI و یا کابل به تلویزیون متصل کنید و فیلم خود را از روی گوشی پخش کنید و تصویر آن را در تلویزیون مشاهده نمایید. در حال حاضر تنها TVهای جدید ۴K به طور مستقیم از این کدک پشتیبانی می کنند و باید منتظر آپدیت برای تلویزیون و یا دستگاه پخش خود باشید.

نظرات  (۵)

  • طرفدار این سایت
  • سلام اقا سایتتون عالی یه دنیا ممنونم فقط میخواستم بدون میتونم فیلم رو با x265 رایت کنم و بدون عیب ببینم

    دمت گرم . با ویندوز ایکس پی کلی سریال با فرمت x265 دانلود کردم و پلیرها نمیتونستن تصویرش را نشون بدن. با مطلبی که گذاشتی potplayer  را دانلود کردم و مشکل حل شد.

    سلام میخواستم بدونم که من لبتابم وایه 10 ساال پیشه ضعیفه قبلن این فایل ها رو پخش میکرد ولی هی چند دق یبار فیلم گیر میکرد میخواستم بدونم ممکنه بخاطر سیستمم باشه یا این پلیرهارو نصب کنم اوکی میشه؟؟؟

  • دانلود فیلم و سریال
  • عالی بود

    سلام من هم در لب تاب هم کامپیوتر آخرین نسخه km player رو دارم اما فایلهای x265 10 bit با لگ زیاد پخش میشه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی